Irene

Den 29/1

Hej

Det har nu gått tre veckor av tiden för strålning, bara tre veckor kvar. Det går bra med strålningen men jag har börjat äta värktabletter för att kunna äta.
Måste äta det för att kunna få i mig maten, det gör så ont att svälja ner tuggorna. Strålningen retar matstrupen.
Får se om det blir värre, det är ju halva tiden kvar.
Olle tog en broschyr på apoteket idag. I den stod det om att hundar kan lukta sig till cancerpatienter. Varje natt väcker Lilleman mig ( vår katt ) och börjar trampa omkring på mig. Han vill ligga på mig och jag ska klia honom bakom öronen. Han har aldrig varit upp i våran säng tidigare.
Han är en väldigt säregen katt. Han går i koppel utan problem, och han apporterar gummisnoddar som vi kastar iväg åt honom.
Jag börjar tro att han är en kamoflerad hund.....
Att han känner att jag har cancer.
Väldigt lustig kisse:)
Måste skärpa till mig när det gäller rökningen nu!!!!
Det är konstaterat att behandlingen för cancer hjälper mycket bättre utan cigaretter.
Jag vill ju bli frisk.
Röker när jag blir nervös och orolig får försöka hitta andra altenativ, men jag är ju bara en ynklig liten manniska med både fel och brister.
Skärp dig säger jag till mig själv nu måste alla krafter sättas in dessa sista tre veckor. Resultatet ska ju bli Bra.

Kram och håll tummarna för mig...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Du är ingen ynklig människa.

Det kan inte vara lätt att sluta röka när man gjort det så länge.

Kan inte ens föreställa mig.

Jag håller mina tummar här hemma.

Kram Veronica

2010-01-31 @ 08:56:54
URL: http://vera82.blogg.se/
Postat av: gittan

Vilken klok katt du har.Är inte så lätt att sluta röka har provat flera ggr.Hoppas att du inte får svårare att äta ett tips ät trögflytande mat är lättare att svälja då.Självklart håller jag alla tummar jag kan för dig.Går du på strålning någon speciell dag,tänkte komma över och fika.

2010-02-02 @ 10:49:08
Postat av: ninni

Heja Irene din katt är nog klokare än vad vissa tycker. klart att du kommer att kunna sluta röka för du är ju en ganska beslutsam person. Lycka till Kram Ninni du vet ju att vi finns ifall du skulle behöva oss!

2010-02-02 @ 16:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0