Irene

Den 17/5

Idag är det Norges nationaldag. Vädret har varit strålande och jag har varit ute nästan hela dagen.
Jag låg och sov middag ute på altanen och vaknade av att en fågel satte sig på altanräcket.
Idag har jag varit hemma i två dagar. Har varit inlagd på Lungkliniken sedan förra söndagen.
Jag hade fått blodförgiftning av en urinvägsinflammation. Det konstigaste var att jag inte hade ont utan jag åkte in för att jag hade hög feber. Jag hade mellan 39 - 40 grader.
Jag blev inlagd direkt och fick antibiotica direkt i blodet.
Nu har jag tabletter som jag ska äta i 10 dagar.
Jag har oxå fått veta vilket resultat cellgifterna och strålningen har gett.
Tumören är nu 3cm istället för 5cm. Men läkarna kan inte svara på om det är en tumör eller ärrvävnad som syns på röntgen.
Jag ska i alla fall inte få någon behandling nu, utan jag får vänta till augusti och se om " den " har vuxit eller har behållt sin storlek.
Allt är bara en lång väntan och sedan vet man inte mer än man gjorde förut i alla fall.
Jag är inte orolig i alla fall utan om jag känner något konstigt så åker jag upp till Lungkliniken.

Kram alla det är fint med mig nu och hoppas det är så för er oxå.

Kommentarer
Postat av: malin

Hej moster:-) Vad glad jag blir över din uppdatering. Går in dagligen för att se om du skrivit något. Verkar som att du verkligen kunnat njuta av dagen och det är väl underbart!!! Håller tummar så hårt för dig ska du veta. Även om jag "lyser med min frånvaro" så finns jag här och jag tänker på dig massor.

Många kramisar från malin (Yvonnes).

2010-05-17 @ 18:25:14
Postat av: gittan

Skönt att du är hemma igen och att det är så härligt väder hoppas det växer bra i växthuset kram gittan.

2010-05-17 @ 18:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0